|
|
Komentáře k článku
|
Článek:
Mája aneb Máj v Poličce
Pokud se na jaře ztratí nekastrovaný kocour, nikdo soudný se tomu nediví. Pokud se ovšem ztratí kastrovaná plachá kočka, je to divé. Když se za pár dní připlazí zraněná, jen za pomoci předních nožiček, je jasné, že natrefila na zlého člověka...
( | poslal: Ludmila Funková | 13.05. 2009 | čteno: 24484x | komentářů: 29 )
|
Komentáře: Smutné.... (2009-05-13 09:17:00, Lenka Malá) Odpovědět
To co se stalo Májence je velmi smutné, ale z toho důvodu má většina útulků vybudované voliéry, aby se kočky volně netoulaly a nemohlo se jim toto přihodit. Zlí lidé jsou všude. Vy jste sice podali trestni oznámení na člověka za to, že Vám postřelil kočku, ale uvědomte si, že on ho může podat na Vás za to, že jste své zvíře nezabezpečili proti úniku. To je podle zákona povinnost každého chovatele. Bohužel myslivci jsou oprávněni v honitbě střílet kočky a psy. Pokud Mája byla někde na poli nebo u lesa a tam jí myslivec postřelil, bude bohužel v právu on. Já bych nikdy svoje kočky ven nepustila, aniž bych měla voliéru. Vím o útulku, kde jich někdo zabil asi 20 stejným způsobem. Co potom vyjde levněji? Máji operace, starost, její bolest/ a nebo sbírka na voliéru?
Mája (2009-05-13 11:36:10, Andrea) Odpovědět
Také bych se také klonila k vybudování voliéry, v ní je i větší šance, že si plachá kočička zvykne na lidi a kočičky v ní jsou v bezpečí.
Příšerné (2009-05-13 09:17:01, B.) Odpovědět
co lidi někteří lidé dokáží udělat. Snad se ta zrůda najde. Penízky jsem poslala.
Člověk ?? (2009-05-13 10:07:38, Zdena) Odpovědět
Ano, člověk zrůda. Neumím si tu hrůzu představit.Neumím si představit koukat na takovou kočičku. Moc Vás obdivuji a bankovky už letí.
Mája (2009-05-13 11:08:59, Eve) Odpovědět
Doufám že toho hajzla najdou, tohle není člověk a pokud by to udělal myslivec, tak určitě né z blízkosti kdy je kočka zahnaná do kouta, to byl hajzl, který se vyžíval v bolesti a krutosti. Určitě by to vyřešila voliéra, kde by to bylo zastřešené, ještě že Májinka přežila a doplazila se domů. Posílám něco na Májinku. Hlavně aby byla v pořádku.
Mája (2009-05-13 11:39:30, Monika) Odpovědět
Zmiňovaný útulek znám z vlastní zkušenosti,ty ženský jsou na to jenom dvě a jinak jsou odkázáni na nás,na lidi,kteří jsou ochotni pomoci.Okolo domu mají opravdu obrovský pozemek na kraji města,kočky tedy nemají potřebu chodit jinam.Z vlastní zkušenosti vím,že kočky byli mnohdy stříleny i na pozemku svého majitele,takže pokud si někdo chce vystřelit důvod se vždycky najde.Je to hrůza co se stalo,hlavně aby Mája byla v pořádku.Vím,že tenhle útulek dělá pro kočky maximum co může,takže penízky určitě posílám.
Smutné a zrůdné (2009-05-13 16:32:05, Markéta J.) Odpovědět
Smutné je radit s křížkem po funuse ad vybudování voliery. Budováním voliér se neřeší fakt, že dost lidí nemá úctu k životu jako takovému. Dokud zvíře v našich zákonech bude považováno za věc, nic se nezmění.
Kočičce držím palce a na stres který musela prožít zkusit podávat Bachovy esence.
Ach jo (2009-05-13 17:45:15, Katka) Odpovědět
Plně souhlasím s Markétou ve všech bodech, pokusím se něco poslat. A držím palce.
Markéto, (2009-05-13 23:43:28, Lucie) Odpovědět
nerada bych vám brala iluze, ale jsem bohužel naprosto přesvědčena, že až budou zvířata v zákoně definována jako nějaká jiná entita než věc, nezmění se zhola nic. Ono totiž vůbec nejde o definici podle zákona, ale o vztah k živým tvorům a obecně o slušné chování. A to bohužel mnoha jedincům není ani zdaleka vlastní.
Lidé také nejsou podle zákona věci a klidně se zabíjejí, mrzačí, týrají a všelijak různě trápí. I když to zákon pochopitelně zakazuje.
A ještě bych chtěla dodat, že neexistence voliéry není v žádném případě omluvou pro toho, kdo ji postřelil. Jistě jej neohrožovala na životě, kdyby dotyčnému šlo jen o to, že mu vběhla na jeho pozemek, mohl ji prostě odehnat. Ale byl to zřejmě zase jeden takový borec, který se po takovém činu cítil jako king.
Reakce (2009-05-14 19:20:02, Markéta J.) Odpovědět
...iluze o lidech nemám žádné, protože dost let pracuji v humánní medicíně a mám praxi i na veterině. Nastavit správně zákony ohledně týrání zvířat může být malý krok k lepším trestům a netolerování podobného chování viz článeka a vytvoření registru lidí, kteří se chovají zrůdně.
Já bych byla (2009-05-14 19:40:06, Lucie) Odpovědět
jedině ráda, kdyby přeformulování zákona pomohlo. Jsem ale asi v tomhle ohledu větší pesimista než vy. Týrání zvířat a špatné zacházení s nimi mě trápí tolik, že to ani nedokážu říci. Ve vztahu k nám jsou to většinou bezbranní tvorové, proto je to taková hrůza. A trápí mě taky to, že člověk jako jedinec zmůže tak málo. Snažím se proto udělat alespoň maličko, kdyby každý člověk udělal maličko, bylo by na světě mnohem líp. To je ale jen sen.
voliéra (2009-05-14 16:15:12, EvaP.) Odpovědět
Voliera je sice pěkná věc, ale pominu-li finanční náročnost, "útulků" ji má opravdu málo...a navíc jak je psáno, poličské kočičky jsou úplně na okraji, sousedí s loukou a poli... A opravdu ani voliéra nezabrání někomu zmáčknout spoušť:( Lída psala článek nejen proto, aby poukázala na lidské bestie, ale hlavně proto, že takto finančně náročná operace dokáže každé "kočkobábě" pěkně zamotat hlavu "kde na to vzít"....:( Pokud můžete, přispějte nějakou korunkou na Máju, protože si to prostě zaslouží. Jak dlouho se asi plazila domů? Kolik bolesti musela vytrpět? Kde vzala tu obrovskou motivaci nevzdat to, nezalézt pod keř a usnout na věky?
voliérka (2009-05-14 17:32:57, B.) Odpovědět
Penízky jsem samozřejmě poslala. Ohledně voliérky - po válce je každý generál, že? Neznám lokalitu, v které kočičky z Poličky žijí, ale přimlouvala bych se za to teď ostatní kočičky ven nevypouštět, aby toho hajzla taky nenarazily. Zároveň prosím o zprávy o Máje, jak se jí daří?
Voliéra (2009-05-14 17:44:02, Andrea) Odpovědět
S tou voliérou to určitě nebylo myšleno ve zlém jako kritika, všem tu podle mě jde hlavně o bezpečí koček a voliéra je možnost jak kočkám zajistit bezpečný výběh. Nová voliéra je určitě drahá, ale dá se vyrobit i svépomocí a náklady jsou v takovém případě mnohem nižší, možná by to bylo řešení do budoucna, pochopitelně pokud je možné v daném místě takovou konstrukci postavit.
Je moc smutné, co se Máje stalo, přeju rychlé uzdravování.
Svépomocí (2009-05-14 19:16:03, Katka) Odpovědět
Ano, svépomocí by to bylo levnější, ale člověk musí zase najít ochotné chlapy. Sama jsem zručná, ale na voliéru bych si netroufla. Vím jak i jiné útulky, pokud nemají vlastní aktivní mužskou výpomoc, těžko shánějí někoho na těžší práce. Chlapi - kočkomilové se neženou... Nehledě na to, co přemlouvání nás obvykle stojí, aby náš mužský něco uskutečnil doma....
Ano, souhlasím, mít voliéru je skvělé, (2009-05-15 23:56:35, Hanka Sm.) Odpovědět
ale...jsem na tom podobně jako Lída, sama se starám o velký počet koček. Většinu jich mám doma, ale některé, ty "moje", si chodí ven na zahradu. Mám dvě malé voliéry, ty však slouží většinou jen pro kočky, které jsou momentálně v izolaci a pak mám pletivem zabezpečný velký balkon, kam si na sluníčko vychází asi 16 neumístitelných plašanů...Ale toto vybudovat bylo pro mě nejen velmi finančně náročné, ale především jsem měla velký problém sehnat někoho, kdo by mi s budováním pomohl. A budování navíc trvalo značně dlouho, protože se vše dělalo po práci po večerech. Ale stejně, jako mnozí, si myslím, že žádná voliera kočku zcela neochrání, kočka před parchanty není v bezpečí nikde. V poslední době se u mne objevují stále častěji kočičky, které ke mně přicházejí s broky či diabolkami v těle. Např.Mourečkovi,který přišel z rodiny, kde 4 roky žil,pohyboval se tam po soukromé zahradě, jsem nedávno objevila v tělíčku diabolku - a pod rentgenem se hluboko objevily ještě další dvě.Paní, která mi ho přivezla, byla zděšena, když jsem jí to napsala, ale přiznala, že ví, že sousedi, snad vysokoškolsky vzdělaní, po kocourkovi ze vzduchovky stříleli...Prý i několikrát kulhal, ale na veterinu nešli, takže o postřelení nevěděli...U mě je Moureček samozřejmě jen doma, nyní je již po operaci a daří se mu dobře. Kočička, kterou jsem přivezla v neděli, měla diabolkou roztržené střevo, máma Pomněnka měla obrovské štěstí, že jí diabolka nazranila páteř...a tak bych mohla pokračovat. A v žádném z těchto případů nestřílel myslivec, který by chránil naše lesy či co před nebezpečnou kočkou... Jsem učitelka a když vidím, jak se děti třeba již ze čtvrté či páté třídy dokážou chovat ke zvířatům a ještě se tím chlubí,běhá mi mráz po zádech. Lído, moc Vám děkuji za péči o Vaši nešťastnou statečnou Máju.
Ano, souhlasím, mít voliéru je skvělé, (2009-05-15 23:56:35, Hanka Sm.) Odpovědět
ale...jsem na tom podobně jako Lída, sama se starám o velký počet koček. Většinu jich mám doma, ale některé, ty "moje", si chodí ven na zahradu. Mám dvě malé voliéry, ty však slouží většinou jen pro kočky, které jsou momentálně v izolaci a pak mám pletivem zabezpečný velký balkon, kam si na sluníčko vychází asi 16 neumístitelných plašanů...Ale toto vybudovat bylo pro mě nejen velmi finančně náročné, ale především jsem měla velký problém sehnat někoho, kdo by mi s budováním pomohl. A budování navíc trvalo značně dlouho, protože se vše dělalo po práci po večerech. Ale stejně, jako mnozí, si myslím, že žádná voliera kočku zcela neochrání, kočka před parchanty není v bezpečí nikde. V poslední době se u mne objevují stále častěji kočičky, které ke mně přicházejí s broky či diabolkami v těle. Např.Mourečkovi,který přišel z rodiny, kde 4 roky žil,pohyboval se tam po soukromé zahradě, jsem nedávno objevila v tělíčku diabolku - a pod rentgenem se hluboko objevily ještě další dvě.Paní, která mi ho přivezla, byla zděšena, když jsem jí to napsala, ale přiznala, že ví, že sousedi, snad vysokoškolsky vzdělaní, po kocourkovi ze vzduchovky stříleli...Prý i několikrát kulhal, ale na veterinu nešli, takže o postřelení nevěděli...U mě je Moureček samozřejmě jen doma, nyní je již po operaci a daří se mu dobře. Kočička, kterou jsem přivezla v neděli, měla diabolkou roztržené střevo, máma Pomněnka měla obrovské štěstí, že jí diabolka nazranila páteř...a tak bych mohla pokračovat. A v žádném z těchto případů nestřílel myslivec, který by chránil naše lesy či co před nebezpečnou kočkou... Jsem učitelka a když vidím, jak se děti třeba již ze čtvrté či páté třídy dokážou chovat ke zvířatům a ještě se tím chlubí,běhá mi mráz po zádech. Lído, moc Vám děkuji za péči o Vaši nešťastnou statečnou Máju.
Pro Máju (2009-05-15 17:49:56, Jana) Odpovědět
Májuško, posílám penízky a držím palce, uzdrav se, holčičko.
Z toho (2009-05-16 00:04:13, Nadikhindo) Odpovědět
je mi úzko... jsem pro absolutní zákaz držení střelných zbraní. (No hlavně že by to někdo respektoval, cha cha.)
Zákaz (2009-06-14 17:43:14, karel) Odpovědět
Ten nic nevyřeší, naopak, kočky se budou ubíjet klackem, nebo trávit jedy. JInak myslivec má povinnost zneškodnit každého škůdce v lese, chovatel se musí starat, aby kočka neutekla, jestli uteče, jeho smula.
Májinka (2009-05-16 08:03:45, Nina) Odpovědět
Májinko, taky posílám penízky, dej se brzy dohromady, kočulko.
Moc smutné (2009-05-16 23:50:18, Dáda) Odpovědět
Dnes jsme byli s kočičkou Pacičkou (o které je tu mimochodem také článeček)na kastraci. Vet využil narkozu, aby si mohl pořádně zrentgenovat zmrzačenou nožičku. To co na snímcích uviděl ho naprosto šokovalo. Ta nožka je zdevastovaná právě střelnou zbraní!Čás kosti chyní, zato přebívá kov. Co si ta kočička musela vytrpět! Přesto si ji nikdo (velmi přítulnou) nevšiml a nikoho nenapadlo trpící kočičku zanést k veterinářia nechat ošetřit.
Voliéra (2009-05-17 10:31:12, Nadikhindo) Odpovědět
Co takhle zkusit rozhodit sítě a udělat sbírku na postavení voliéry pro Poličku? Jsem tedy fyzicky a finančně (což spolu přímo souvisí) značně nemožnej člověk (bohužel teď můžu kočičce jen držet palce a posílat světýlko), ale mám čas (po příštím týdnu) i ochotu šířit evengelium voliéry, kde se dá.
POMOC PRO POLIČKU (2009-07-09 12:11:12, Zuza) Odpovědět
Pokud byste měli zájem pomoci Poličce, je zde nyní nová možnost, na které jsme se dohodly s paní Lídou, a to nákup různých dárků na stránkách Fleru. Nejste-li tam ještě přihlášení, stačí jednoduchá registrace a hned můžete nakupovat zajímavé dárky, třeba pro Vaše blízké. V nabídce jsou jak výrobky s kočičí, tak i s neutrální tématikou, například trička, bižuterie, tašky, přáníčka, obrázky, hračky pro kočky a mnoho dalších. Odkaz na konkrétní stránku naleznete buď přímo na webovkách OS Opuštěné kočky Polička (na hl. stránce pod názvem Věnováno našim kočkám) anebo zde:
http://www.fler.cz/flerbox?fid=8807
Samozřejmě veškeré takto získané peníze jsou určené pouze pro Poličku. Tato akce potrvá do konce měsíce července.
Jak pomoci? (2009-08-06 17:26:53, Linda) Odpovědět
Dobrý den, na tuto diskusi jsem se dostala až dnes a čtu, že akce je pouze do konce července. Ráda bych na kočičky přispěla ať už nákupem dárečků, tak přímo na účet. Prosím Vás o informace. Děkuji.
Držím palečky! (2009-08-06 17:34:48, Linda) Odpovědět
Po přečtení mám husí kůži. Kočičky jsou moje láska a lidský odpad tohoto typu by měl vymřít. Nejsem psychopat, ale člověk, který ublíží bezbrannému zvířeti tu nemá co dělat.Bohužel jsem před měsícem přišla o milovaného kocourka - někdo mi ho srazil na silnici. Až teď jsem schopná normálně fungovat, bylo to peklo.Proto nechápu, jak někdo může ublížit záměrně. Je to ve výchově a celkovém přístupu ke zvířatům.Ráda bych se dožila toho, že se to zlepší. Držím palečky marůdkovi a posílám penízky.
Je skvělé že tolik lidiček miluje kočky... (2013-01-28 15:20:20, Naďa) Odpovědět
Dobrý den,když čtu jací jsou někteří lidé hajzlíci je mi do breku,sama mám doma 3 kocourky,všechny z útulku,prvního jsem si brala v dost špatném stavu,chtěly ho utratit,a když ho vyndavaly z klece,utekl se schovat rovnou ke mě,tím bylo jasné že mi dává důvěru a já ji nechtěla sklamat.Veterinář sice namítal že nepřežije 2 měsíce a pokud ano tak z něj bude mrzák,protože byl zmlácený až hrůza,ale nyní ho mám 2 a půl roku,má 9 kilo a je to maien jak vyšitý:-),k těm dalším dvoum jsem přišla podobným způsobem.Také bych ráda postavila u domu nějakou volieru,s průlezem do domu,protože ven je pouštět nechci,všichni se bojí a zmatkaří,ale bohužel vůbec nevím jak začít,je to pro mě španělská vesnice.Pokud máte někdo nějaké nápady tak sem s nimi,nebo na email mestekovanada@seznam.cz,budu moc ráda
souhlasím s paní Hankou Sm. (2010-04-16 20:51:10, zuzana kotenová) Odpovědět
Souhlasím s paní Hankou, že bohužel v dnešní době kočky před zlými lidmi nic moc neochrání. Ty Májiny fotky s obrovským řezem na zádíčkách mne šokovaly, je mi kočičky moc líto, že se setkala s takovou nenávistí a netolerancí. a má díky tomu možná trvalé následky. moc Májince držím palečky, aby se uzdravila.
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
|
|