|
|
Komentáře k článku
|
Článek:
Několik kilo zlata – a za hubičku. Doopravdy!
Povídání o chlupatém zlatíčku, kocourovi jménem Harley, který jest statečný bojovník, stejně jako jeho pečovatelé. Harleye potkal častý kočičí neduh - tvorba krystalů v moči. A kocour si svůj kalich hořkosti vypil až do dna...
( | poslal: Lucie Himmlová | 12.04. 2005 | čteno: 14982x | komentářů: 59 )
|
Komentáře: Držím palce (2005-04-13 06:41:36, Danda) Odpovědět
ať Vám ta chlupatá společná radost vydrží na hodně dlouho. Můj kotík má zase problémy s trávením tuků, takže ostřížím zrakem hlídám konzistenci a barvu bobků. Není to sice tak dramatické jako u Harleye, ale taky mi za to mé mouradlo stojí.
Také držím palce! (2005-04-13 07:56:25, Dagmar) Odpovědět
i já jsem se stala odborníkem na bobky a čůránky našich kočinek! Šišinka trpí úpornou zácpou-za každý bobek vzdávám dík, Kulinka a Čiky mají spíše opačné problémy-stále bojujeme s průjmy, Čenda má nemocnou slinivku a tak je to sním jako na houpačce a nyní se přidal Kryštůfek s potížema při čůrání!Existují ještě vůbec zdravé kočičky?
Ale když to tak počítám jsem velmi bohatý človek! Mám doma skoro 40kg chlupatého zlata nebo živého stříbra :o)!
k totm čůrání (2005-04-13 16:52:44, LuH) Odpovědět
vidíte, na živé stříbro jsem zapomněla.U čůrání hlídejte hlavně množství moči a pH, optimální je cca 6,2-6,7. Jak jsem se někde dočetla, tak pod 4 a nad 7,5 hrozí tvorba krystalů v měchýři, ale až tak cca po týdnu, není to okamžité. A mění se to po jídle, protože H+ ionty se účastní trávení jako součást žaludečních kyselin.
H+ ionty? (2005-04-13 17:17:35, Zuzana F.) Odpovědět
Co to jsou ty H+ ionty, muzete prosim strucne vysvetlit? Diky!
(bez názvu) (2005-04-13 17:45:46, LuH) Odpovědět
H+ ionty jsou vodíkové ionty, které slouží k vytváření kyselin v žaludku, které slouží k trávení. A když jsou v žaludku, nemohou být někde jinde, takže se např moč může stát moc zásaditá. Přesnější vysvětlení dodám na požádání, protože to se sem asi nevejde.
Su aj zdrave:) (2005-04-14 12:54:08, Marika) Odpovědět
Urcite su aj zdrave macicky, ale tie nas az tak nepotrebuju :)))
(bez názvu) (2005-04-13 07:53:49, Marika) Odpovědět
Moc drzim palce, aby kocurik uz bol v poriadku. Ja mam zas kocurika, ktory sa nemoze zbavit hnaciek. Vzhladom na velmi osklive podozrenie, sme absolvovali najroznejsie vysetrenia, ale zatial sa nic nepotvrdilo, tak len dietujeme, odcervujeme, a sledujem a kontrolujem v zachodku pre zmenu bobky :))) Ta radost, ked sa mi zda, ze je to tuhsie :)))
nadherne (2005-04-13 12:43:43, kok) Odpovědět
gratulujem, vzdy obdivujem takyto nadherny vztak cloveka k inemu tvorovi a najma maciakovi:-)
(bez názvu) (2005-04-13 16:48:24, LuH) Odpovědět
Moc dík za podporu,kdybyste potřebovaly/i cokoliv kolem struvitů, posloužím jako studnice situací, o ostatním moc nevím. tam může pomoci jen obecnou medicinou, která mi pomáhá i s Harďasem.
Moc vám držím palce, (2005-04-13 17:22:24, Hrabalka) Odpovědět
věřte, že teď už to bude lepší a lepší, i když bude muset H. baštit jen dietku..
Absolvovali jsme po několika letech ucpávání se s kocourkem to samé, až situace nazrála na plastiku. Nejdřív mi to přišlo jako konec světa a v duchu jsem se s ním loučila, ale teď si říkám, že jsme to měli postoupit dřív, protože bych ho ušetřila anestezií a spousty bolesti s cévkováním a promačkáváním. Pooperační komplikace u nás nastala taky, asi třetí den po operaci začala rána hodně krvácet, nemohl se vyčůrat, takže o půlnoci ze soboty na neděli jsme jeli probudit doktora. Pravděpodobně se tam uvolnil ještě nějaký krystalek a ten neprošel zduřenou trubicí, ale bylo to na malý zásah a pak se všechno začalo rychle hojit.
Že jsme spolu spali (nebo spíš nespali) nemusím kočkomilům vyprávět :-).
V květnu to bude rok, za ten rok nepotřeboval doktora ani omylem, je šťastnější a já jsem klidnější, takže držím palce, ať to máte taky tak !!!
(bez názvu) (2005-04-16 09:25:46, Pavel Malý) Odpovědět
Zdravím. Ve Vašem příspěvku zmiňujete plastiku. Můžete mi o ní říci něco bližšího ? Nám se doktor zmínil o nějaké operaci,kdy se vývod z měchýře do moč. trubice obejde hadičkou, ale že prý někdy pooperační jizvy ucpou vývod znova. Jsme nyní s kocourkem před operativním odstraněním (a testem) kamenů a docela se o něj bojíme. Moc Vám děkuji.
Harley (2005-04-13 19:18:29, Sylvia) Odpovědět
Moc vam drzim palce, aby sa vase zlaticko podarilo vyliecit a aby ste si este dlho uzivali spolocne stastne chvile. Co sa tyka maminkinych poznamok - velmi dobre to poznam, pribuzni vedia cloveka obcas fakt "podrzat". Minuly rok sme absolvovali podobny kolotoc navstev u veterinara s nasou macickou, ktora mala astmu a vodu na plucach. Ja som k tomu bola naviac este tehotna. Moja mamka mi nezabudla pri kazdej prilezitosti pripomenut, ze uz by som mala konecne nasu Florinku "dat prec" alebo "nieco s nou spravit", pretoze sa od nej nakazime a este bude aj zdrojom infekcie pre babatko.
(bez názvu) (2005-04-13 21:54:50, Iva) Odpovědět
Taky drzim pesticky. Jsem rada, ze alespon nektera kocici trapeni maji dobry konec. My jsme si zazili chudokrevnost, selhani ledvin i kola auta (behem pul roku), bohuzel ani v jednom pripade bez stastneho konce, ikdyz jsme bojovali. Nase kocicky mely bohuzel zivot jenom jeden, takze opravdu rada slysim, kdyz to pachteni a litani k veterinari a brobdele noci a proplakane dny nejsou vzdycky k nicemu. Doma je bez tech chlupatych kulicek hrozne smutno, a tak jsem se i pres veskere domluvy, ze mame pech a ze bychom si kocicky uz zadne porizovat nemeli i pres vsechny zastarale predsudky o kocickach a miminku (ktere jednou taky snad prijde), prece jenom neudrzela a v nedeli si jedu pro kocicku a za mesic pro kocourka (obycejne ceske smesky) a uz se moc tesim na to chlupate stesti. Srdce me stejne nikdy neprestane bolet, ale mista je v nem hodne. Tak nam taky drzte pesti, at to protentokrat dopadne dobre.
Všichni musíme bojovat... (2005-04-14 07:54:54, Petra H.) Odpovědět
tečou mi slzičky, protože se mi zase vybavilo, co jsme před necelým rokem zažili. Všichni, já, manžel a kocourek jsme museli bojovat. Mikešek odnesl pád ze 7. patra zlomenou nožkou v kloubu,která se již nedala přeze všechnu snahu-2 operace a drátování plně zachránit. Bojujeme pořád, Mikešek má velkou artrózu, která jej musí dle doktorů bolet s každým pohybem, zatím se tak ale Mikešek netváří. Každého 1/4 roku mu nasazujeme měsíční léčbu na klouby, chrupavky... a zdá se, že to pomáhá a že se mu vždy uleví. Mikešek je takovou mojí "srdeční záležitostí". Musím také říct, že jsme si vyslechli hodně od ostatních toho zlého, že bychom jej raději měli nechat "utratit" a vzít si jiného, že to bude stát hodně peněz, bude "mrzák", stejně zemře...Když jsme se zeptali, zda by mohli kvůli zlomené nožce zabít, tak nedokázali odpovědět....Hodně nám to ublížilo a hodně jsem se musela vůči všem obrnit ale stejně to bylo dle mého k něčemu dobré, alespoň jsem se dozvěděla jací to vlastně lidé kolem mě žijí...Nikdy jsme peněz nelitovali a udělali bychom to znovu... proto bojujte
Nechci (2005-04-14 09:02:30, Dagmar) Odpovědět
abyste si mysleli, že jsem také zlá, ale mám jednu otázku.Poučili jste se z utrpení Vašeho kočičáka? Máte zasíťované okno nebo balkon, aby se neštěstí nemohlo opakovat u dalšího kočičáka?Rok co rok se tu možnost pádu koček z oken zdůrazňuje a apeluje se na majitele ať nechají zasíťovat okna nebo balkon. Bohužel mnozí uvěří až se jim takováto příhoda stane. Jenže proč má kočička či kocourek doživotně trpět kvůli lidské hlouposti, to nevím.
Samozdřejmě, že máme... (2005-04-14 10:15:37, Petra H.) Odpovědět
byla to opravdu shodou nešťastných okolností...Já jsem jednou z těch, kteří apelují na všechny okolo, aby měli všechno zajištěné a zasíťované. Nechtěli jsme ublížit...Kocourkovi pomáháme co to jde...Mikešek je velmi šikovný a není na něm okem znát, že jej něco takového trápí a je psychicky na tom velmi dobře :-)
Tak (2005-04-14 14:11:29, Dagmar) Odpovědět
to je moc dobře!Já měla víc štěstí než rozumu a kocourek moji hloupost odnesl jen úlekem. Byla jsem líná na krátké vyvětrání dávat síť a on vypadl, naštěstí jen z 1. patra a ještě do stráně!
Několik kilo zlata – a za hubičku. Doopravdy (2005-04-27 19:50:50, Fííík) Odpovědět
Fakt vám oboum fandím. Vím jaké to je, mám peršanku a také trpí struvity. Tak jednou za půl roku se nám ozvou komplikace a je na ní vidět, že jí to bolí i přes vyhraněnou stravu.
Struvity (2005-08-29 13:41:45, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Nemohla jsem než zareagovat, protože zažívám něco podobného s mým kočičím zltíčkem, sluníčkem Boriskem. Je to rozkošný macek vážící přes šest kilo - přivedla jsem si ho před 4 měsíci z jarní umísťovací výstavy ve Chvalské tvrzi. Je to učiněný poklad, který za mnou doma běhá kam se hnu jako pejsek. Taky jsme ho doma povýšili na kočkopsa. Ze všeho nejraději se vyhřívá na okenním parapetu a nebo se mnou spinká v posteli. Přede jako cirkulárka a chviličku zlobí a pak se nakonec stulí do klubíčka k mým nohám a chrní až do rána. Pak mě ráno oblizuje a nepotřebuji ani budík. Tak tohle byla krásná idilka, která před 14 dny skončila. Jednoho pátečního odpoledne pozoruji Boriska, jak bez ustání běhá každých 5 minut na kočičí WC, snaží se až mu oči lezou z důlku ale bezúspěšně. Až jsem zpatřila v kočkolitu krev. To už jsem si řekla, že něco není v pořádku a navštívila jsem veterináře. Dostal antibiotika a protože vždy při kontrole měl prázdný močový měchýř. Nebylo možné mu odebrat vzorek moči ale pan doktor řekl, že dokud čůrá je to dobře. Tak to šlo týden a vypadalo to, že všechno už bude fajn, ale ouha. V sobotu jsem se s ním mazlila a šahla mu na bříško. Zasyčel na mě a zaskučel, pak jsem ho pozorovala na WC a zjistila jsem, že nečůrá a druhý den to bylo to samé. Navíc jsem se mu podívala na bříško a měl ho pěkně nafouklé. Takže honem k veterinářovi. Chudinku vycévkovali a pročistili ho. Včera se probral z narkozy a byl celý malátný, navíc zvracel. Dostala jsem od pana doktora antibiotika a pastu na okyselení moči. Tak jenom doufám, že to zabere. Také se ze mě stala pozorovatelka. Jsem z toho všeho hrozně vyčerpaná jak po psychické stránce tak po finanční, protože je to velmi drahá záležitost. Navíc mi moc nepřidá, když mi mojí známí radí ať ho dám utratit. Hrozně jsem se s nimi pohádala a řekla jim, kdyby takle onemocněl Váš příbuzný tak ho dáte taky zabít nebo co? Naštěstí se zastyděli a uznali, že to co mi radily od nich bylo hnusné. Doufám, že léky zaberou a že to nedojde až do takového stádia jako u Harleye. Ale i kdyby, zrovna tak budu o Boriska bojovat a udělám všechno pro to, abych ho zachránila a aby se uzdravil. Protože je to moje zlato. Nejkrásnější moment pro mě je, když otevřu dveře, Borisek mi vyběhne v ústrety a zdraví mě. Je totiž strašně ukecanej a napovídá toho za den opravdu hodně. Prosím Vás všechny, držte mi palečky ať se Borisek uzdraví. Uvítala bych, kdyby ste mi někdo o této problematice mohl napsat víc. Popřípadě doporučil nějakou četbu kde bych se o tom více dozvěděla. Boris je kastrovaný již z útulku a ač mi paní z útulku tvrdila, že žere naprosto všechno. Tak to není pravda a nesežere mi nic jiného než suché granule.
Paní Lucie, (2005-08-29 15:35:04, Jana Bu.) Odpovědět
to je jasné, že vám a Borískovi všechny moc moc držíme palečky. Dietu nedostal ? Měl by dostat veterinární dietu, dostanete ji právě u veterináře, neměl by dostávat žádné jiné mňamky než schválené. Jste fajn, že jste známým vynadala, při dodržování diety tu může být kocourek ještě x let, tak nač drastická řešení. Držím palce !!!
Struvity (2005-09-01 14:16:38, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
tak jsem se rozhodla, že Vám napíšu jak to pokračuje s Boriskem. Ach paní Lucie s kocourkem Harleyem jak Vám rozumím čím jste si musela projít. Tím samým momentálně procházím já, s tím rozdílem, že Vám pomohl přítel a já jsem na to sama. Boriska v neděli vycévkovali a dostal antibiotika a uropet pastu. Jenomže se v úterý ucpal. Včera jsem byla u veterináře zase, opět cévkování, ale tentokráte mu tam nechal přišitý katetr. Kladl mi na srdce, že ho musím hlídat, aby si ten katetr nevytrhl. Situaci navíc ještě včera víc zkomplikovalo to, že pan veterinář neměl ochranný límec. Takže jsem si musela poradit sama...
Okolo katetru jsem mu prdýlku vystlava 2 ks dámský vložek, na to dětské malé kalhotky, dámské silonky, samozřejmě s otvorem na ocásek jsem počítala, a protože po probrání z narkózy, se mi po zemi plazil jako žížala a snažil se z té nádhery za každou cenu vyvléct tak jsem mu na ně ještě navlékla dětské růžové dupačky od panenky šušu. Pak jsem ho dala k sobě do postele a celou noc jsem oka nezamhouřila. Tak jsem se bála aby si ten katetr nevykousl. Protože každý ví, že když se zviřátkům něco takového nelíbí, tak dokáží být neskutečně vynalézaví. Také jsem se ráno probudila a kalhotky měl skoro sundané. Naštěstí pak přišla sestra ze školy a koupila mu ochranný límec. Takže jeden problém zažehnán... Pan veterinář zjistil, že má zúženou moč. trubici, takže se snadno ucpe a že se bude ucpávat nejspíš každou chvíli, takže mi navrhl, že mu uřízne kus pindíka a udělá mu umělý vývod. Prý tím jeho problémy s močením skončí. Nevím, jestli mám na to přistoupit. Nevíte o tomto to zákroku někdo něco víc? Co to pro to zvířátko znamená? Nebude se trápit? Bude potom schopen ovládat moč. svěrák a čůrat jen tehdy když bude chtít, jako tomu bylo před tím, když byl ještě zdraví? Prosím Vás jestli někdo něco o tom víte, napište mi to sem a také na můj email. Budu Vám moc vděčná a Borisek taky.
Struvity (2005-09-01 17:18:56, Jana Rambousková) Odpovědět
Dobrý den,můj kocourek měl svého času také velké problémy s "pískovištěm" v močovém měchýři a časté záněty. Nejen že jsme dávali asi půl roku přísnou dietu (tenkrát jedl renalku Iams, naštěstí mu chutnala, takže ani neloudil nic jiného), ale také nám pan doktor doporučil do pití urologický čaj. To jsem do něj lila injekční stříkačkou, protože mu to samozřejmě nechutnalo. Nakonec nám poradila paní ze zvířecí záchranky výrobky firmy Valosun - Uroval na močové cesty a Neproval na ledviny. Jsou to bylinkové kapičky, na 5 kilo váhy kocoura jsem dávala 3 kapičky do Dobré vody a šup s tím do kocoura. Hlavně hodně pít.Ve spojení s dietou se mu kamínky rozpustily a vypláchly a teď už v moči nemá prakticky žádný sediment tohoto druhu. Bohužel si vymyslel jinou nemoc - fibrosarkom, takže jsme po operaci i chemoterapiích a přesto, že s ním opět šijí všichni čerti a je také příšerně ukecaný, prognóza do budoucnosti je velice nejistá.Navíc má už 4 roky jenom jednu ledvinu, také po operaci, takže já už jsem z toho také na nervy a totálně bez peněz. Budu Vám držet všechny palce aby se z toho Váš kocourek dostal, protože jsou to naše sluníčka a nejlepší kámoši.
Ještě k těm kapkám - obsahují také myslím měsíček zahradní a trochu saponinů, které prý kočkám nedělají moc dobře, ale při konzultaci s veterinářem mi bylo řečeno, že je to tak malé množství, že by to nemělo vadit.Každopádně Lucínkovi to pomohlo a musím hned na něco zaklepat, už delší dobu máme od tohoto problému pokoj.
Vím, jaké to je, (2005-09-01 17:32:04, Mirka) Odpovědět
řešila jsem několik let stejný problém se svým milovaným kočičákem, ucpávání trubice se střídalo se zánětem močového měchýře, kocour i já jsme trpěli, špatné bylo, že problém místo aby mizel, přicházel čím dál častěji, takže jsem denně očítala hrudky v záchodě, chodila za ním a pozorovala ho a bála se i jen na dva dny ho opustit. Situaci navíc komplikovalo i to, že náš veterinář ordinoval jen v pracovní dny (je velmi šetrný ke zvířátkům), ale o víkendech jsem si musela pomoct sama - pokud zrovna nebyl doma a na telefonu. Když jsem pak zažila velmi nepříjemný zážitek na jedné klinice, řekla jsem si, že už takhle kocoura trápit nenechám (nejřív ho mordovali dva lidi, snažili se trubici prorazit silou - tedy mačkáním bříška), jenže Fido nebyl ucpaný, ale měl zánět, takže se jim podařilo vymáčknout jen krev. Kocour řval bolestí, já jsem brečela bezmocností, ve finále mu udělali to samé, co Vašemu Borískovi - přišili mu katetr k bříšku a poslali nás domů. Měli jsme límec, ale kocour trpěl, neustále mu rána krvácela, takže jsem ho hned první všední den vzala k našemu doktorovi a ten mu dal první pomoc - katetr vyndal, změnil léky a bylo. A hned jsme se objednali na operaci, kterou Vám taky navrhli - plastiku.
Nejdřím mi to přišlo jako strašlivá věc, ale i s malou komplikací jsme to všechno ustáli asi dobře, protože problémy velmi zřídly, Fido se neucpává, občas nás pozlobí zánět, ale za tu dobu už se natolik známe a máme to tak vychytaný, že hned víme, co dělat. Proto plastiku doporučuji, pokud o kocoura nechcete přijít. A buďte silná, nepolevujte mu, když bude chtít po operaci sundat límec, jen by mu to ublížilo!
Držím oběma palce. Doporučuji vyhledat veterináře, který má s operací zkušenosti a pár kocourů už takhle ošetřil. :-)
Vím jaké to je, (2005-09-02 12:00:17, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Tak jsem včera byla s Boriskem zase u veterináře - přesněji u jeho pomocnice, která jednoduché zákroky zvládá sama. Dozvěděla jsem se od ní, že náš pan veterinář je specialista na kočky. Takže mám z toho dobrý pocit. Můžu Vám uprímně říct, že se nemůžu dočkat toho, aby měl Borisek tu operaci už za sebou a hlavně aby dopadla úspěšně. S tím límcem mám problém, je to potvora vychytralá a když mu ho nasadí a pak ho za čtvrt hodiny zkontroluju tak ho má zase dole. Ale zjistila jsem, že si olizuje hlavně pacičky a trošku okolí rány ale nesnaží se si katetr vytrhnout. Takže jsem si ho dovolila přes noc nechat bez límce. Situaci mi potvorák navíc komplikuje tím, že nechce ležet na kanapi, které má vyhrazeno na spaní, ale zalejzá pod něj hodně do rohu a do tmy. Tam mu samozřejmě ten límec překáží takže si ho sundavá. Asi bych mu musela ten límec zaletovat aby se mu nepodařilo ho sundat a pak se bojí aby se neuškrtil. Dnes ráno mi udělal Borisek radost tím, že začal chodit, mlsně se vrhl na jídlo a na pití, z toho mám radost to je fajn. Dneska jdeme zase na kontrolu tak Vám v pondělí Všem co drží Boriskovi palečky, napíšu jak jsme dopadli.
(bez názvu) (2005-09-04 15:59:06, ) Odpovědět
Ten límec NESMÍ po operaci dolů, nesmíte mu to dovolit, protože by si mohl ránu podráždit, rozdrásat a mohly by mu tam vzniknout jizvičky, ve kterých se zase budou chytat kamínky a držet jiný binec, a tomu jen ublíží.
Správný veterinář Vám ukáže, jak moc se musí límec utáhnout (na dva prsty)si ho ty potvory chlupaté nedokázaly sundat, mě připadalo, že Fido je schopný se i trochu vypustit, jen aby se z toho dostal :-). Taky jsem ho strašně litovala, ale víc jsem měla strach, abych lítostí nic nezkazila, tak jsem si dovolila sundat mu ho za mé přítomnosti asi 5 den, aby si umyl kožich (byl už jak nepříčetný) a zase jsem mu to nandala, kdykoliv se ale přiblížil k ráně, hned jsem ho směrovala jinam.
Napište, jak to probíhá!
Borisek (2005-09-05 09:20:08, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Tak zatím Boriskovi pan veterinář vyndal katetr, dostal pod kůži antibiotika a vodu. Dostal od doktora ještě jednu šanci. Takže zatím antibiotikujeme a bereme uropet pastu. Borisek zatím čůrá, což je dobré znamení. Kdyby se zase ucpal tak mám přijít a v tom případě by ho ta operace neminula. Tak jenom doufám, že k ní vůbec nedojde.
Zítra bude den D (2005-10-10 09:54:10, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Tak to čeho jsem se obávala nejvíce se stalo skutečností. Léčba nezabrala, Boriskovo Ph v moči je pořád stejně špatné, beze změn a to i přesto, že jsme načaly třetí balení uropet pasty. Dokonce jsem mu začala dávat i vitamin C na základě rady jedné paní, která má kocourka, co měl stejné problémy jako Borisek. Ale nezabralo to. Opět dostala zánět moč. měchýře a tak je rozhodnuto. Zítra ho večer čeká operace. Strašně se bojím. Za prvé aby dopadla ta operace dobře a za druhé aby mu hlavně pomohla.
Bude to dobré!!!! (2009-11-06 10:43:16, Jitka) Odpovědět
Nebojte se, Náš Matýsek podobné problémy začal mít už před 7 lety. Od té doby nosím pravidelně moč na kontrolu, baští výhradně granule určené pro kočičky s tímto problémem a je to dobré. Je šťastná a veselá kočička.
Lucko (2005-10-10 11:22:18, Ivana) Odpovědět
moc Vám i Boriskovi držím palce, určitě to dopadne dobře.Musí.Přeji pevné nervy a určitě napište jak jste na tom.
Pohlazení kočičákovi.
Borisek po operaci (2005-10-19 14:12:35, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Tak Borisek už je po operaci. Bezprostředně po operaci to bylo strašné. Nechtěl ležet pořád skákal, drápal se mi na hlavu a plakal celou noc. Pak bolest začala ustupovat a on začíná mít roupy. Nejvíc mě rozčiluje tím, že má límec, ale i přes něj se mu daří si ránu olízat, takže ho prostě musím hlídat a když se přiblíží k ráně tak občas dostane letmý pohlavek. Zaúčinkovalo to velmi protože stačí na něj zvednout hlas, když ho načapám při olizování a hned se přesměruje s očistou jinam. Velmi si oddychnu a Borisek taky, až se mu rána zhojí a budu mu moct sundat límec. On se bude moct konečně pořádně "umýt" a já za ním nebudu muset chodit jako policajt. Zítra jdeme na kontrolu k veterinářovi, tak jsem zvědavá, co se dozvím dál.
tak už to máte za sebou (2005-10-19 14:20:19, svatka) Odpovědět
Moc vám držím palce, aby rekonvalescence proběhla co nejrychleji a kocourek mohl zase skotačit a lumpačit.
Borisek po operaci II. (2005-10-31 11:16:31, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Tak Boriskovi už je dobře. Od čtvrtka nemá límec, což je taky fajn. Znatelně se nám oběma ulevilo. Teďka dostal Borisek na recept dietu zatím čůrá bez problémů a baští o sto šest tak doufám, že už to teď bude jenom lepší a lepší.
teď už to bude dobré (2005-10-31 11:43:48, svatka) Odpovědět
jak má chuť do jídla a do života, máte nejhorší za sebou. Je velká úleva, když je zvířátku líp, člověk si se svou přece jenom líp poradí. Ještěže se našla pomoc.
doplněk (2005-10-31 11:44:44, svatka) Odpovědět
se svou NEMOCÍ, samozřejmě. Omlouvám se za chybu z rychlosti.
Borisek (2005-11-09 09:03:24, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Strašně moc děkuju všem kteří jste drželi Boriskovi a mně palečky, ale s nesmírnou bolestí v srdci Vám musím oznámit, že u Boriska se vyskytly komplikace a včera jsem ho musela nechat dát utratit. Už mu nebylo pomoci. Doufám, že se bude mít dobře v kočičím nebíčku. Už teď mi strašně moc chybí.
Borisek (2005-11-09 09:08:55, Zuzana F.) Odpovědět
Mila Lucie, je mi Boriska moc lito, o to vic, ze vim, jakou peci jste mu venovala. Urcite se ma v kocicim nebicku dobre a hraje si tam se vsemi milovanymi (i temi nemilovanymi) zviratky. Vam patri podekovani za to, ze jste se o nej do posledni chvile laskyplne starala...
Zuzana F. + kocour David, ktery jiz tretim rokem uspesne bojuje se struvity...
Lucko (2005-11-09 10:36:13, Ivana) Odpovědět
taky je mi Boriska moc líto opravdu,budte statečná, myslím na Vás a držím palečky aby to brzo přebolelo.
Luci (2005-11-09 10:37:17, Eva B.) Odpovědět
Boríska je mi moc líto...ale přejte mu, že už se netrápí. náš Maxík , který odešel v pondělí z téhož důvodu mu bude dělat společnost...a určitě doma nebrečte sama a přijeďte v neděli na Chvalskou tvrz!!!!! spolehněte se, že Nejvyšší kočka Vám tam přihraje mourka jako víno!
Borísek (2005-11-10 10:10:00, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Ani nevíte, jak jsem Vám všem vděčná za Vaš laskavá slova. Určitě se přijdu na výstavu podívat a doufám, že si od tamtud odnesu nové kočičí zlato. Protože teď je pro mě doma nejhorší to prázdno po Borískovi. Kam se kouknu tam ho vidím. Nikdo se mi neplete pod nohy a nikdo se mnou nespinká...
j. (2005-11-10 13:06:24, ) Odpovědět
O dvou nalezených mourečcích, vyhozených na silnici, zřejmě aby je usmrtilo auto, vím. Naléhavě potřebují umístění. Přebývali u p. Evy v kanceláři, ale tam nemohli zůstat. Jsou velice mazliví, snad až moc a strašně vděční.
Moc bych se za ně přimlouvala. V případě zájmu tel:608/044929
Borisek (2005-11-11 15:36:32, Jozefína Kucharíková) Odpovědět
Milá Lucka, plne chápem tvoju bolesť. Už je to rok, čo som musela dať utratiť Nikušku a Šmudličku a stále ma bolí srdiečko. Kedykoľvek prídem na záhradku, mám pred očami im vymýšľanie, nočné mazlenie v posteli a hlavne naše "hádky" v kuchyni.Zostala mi iba Tinuša a nádherné spomienky na šťastie, ktoré mi moje dve hviezdičky dali.To, čo si prežila s Boriskom ti nikto nevezme, je to iba tvoje a verím že to boli nádherné chvíle. jozefína
Luci (2005-11-10 10:29:00, Eva B.) Odpovědět
tak to je nadělení :-(( v tom případě Vám na tvrzi vybereme číčánky DVA , aby bylo veselo a spolu si vyhráli! už je čtvrtek, vydržte, neděle je za chviličku a pak bude doma zase předeníčko :-)
dva! (2005-11-10 11:07:17, magdat) Odpovědět
Zrovna jsem to chtěla navrhnout.
DVA (2005-11-10 14:12:23, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Jééé, to by bylo nadělení. Zapomněla jsem se zmínít, že už jednu kočičku doma mám, ale ta je ségry mazlíček a já chci mít mazlíčka jen a jen pro sebe. Teď navíc ještě sestry kamarádka odjela na dovolenou do Egypta takže hlídáme na 10 dní její kočku. To bychom se doma přes ta kočičí nadělení vůbec nehnuli. Mě bude stačit úplně jedno kočičí nadělení. Hlavně aby bylo zdravé a strašně rádo se mazlilo a budu ten nejspokojenější človíček na světe.... Borísek by určitě nechtěl abych byla sama a smutná...
jenom dva??? (2005-11-11 11:35:28, reina) Odpovědět
tak to já mám v garsonce 3 kočičí nadělení. Chtěla jsem třibarevnou kočičku, místo toho mám tři - dvě černé a jednu černobílé. Kocourek je největší mazel na světě, a to je původně týrané zvíře!!
Jenom na jedinou věc si trošku "stěžuju" - nikdo se mnou nespinká v postýlce!!! Spinkala černá Zuzanka, jenomže pak jsem koupila pelíšek na topení, a od té doby spím sama :o((
ale jinak jsou to sluníčka čtyřnohá a nedala bych je ani za nic!
Buďte ráda, (2005-11-11 13:02:31, marta. unzeitigova) Odpovědět
že s Vámi v posteli (zatím) nespí.
Já jsem si původně pořídila jednu a jako Vy si stěžovala, že se mnou nespí v posteli. Dnes mám tři kočky dospělačky "přísavky".
Jak večer lehnu - jedna lehne na můj hrudník, druhá na klín, třetí na nohy. Težce se mi dýchá, nemůžu se pohnout, páteř bolí v nohách mám křeč, kouby mám ztuhlé - spím jen tak napůl, abych je neshodila nebo nekopla - opravdu věřte - je to "hrůza". Ráno co ráno říkám a dost! dnes večer zavírám dveře do ložnice a spím sama. Ale za celé 4 roky, co kočičky mám jsem to ještě nedokázala (a ani nedokážu) - a tak noc co noc "trpím". Prostě jsem se za celé ty roky co kočičky mám ještě pořádně nevyspala! Jenže co chcete dělat, když já je miluju nade vše!!!
Holky, holky, (2005-11-11 13:17:09, Jana Bu.) Odpovědět
depozitujte a budete obložené cca 7 - 10 kočkami :)) Od jisté doby nemám šanci prostydnout :)
miláčkové v posteli (2005-11-11 14:09:54, reina) Odpovědět
nejsem ráda že se mnou nespí!!! od Vás mám plašanku Petru, který se mnou v postýlce spinkala ráda, ale když přišla plašanka Zuzka, která po osmělení měla ráda rovněž spaní v posteli, tak se rozhodla, že s ní tam hajat nebude. No a Zuza si to rozmyslela po koupi pelíšku na topení - to je teď její oblíbené...
a já jsem nachlazená a žádný kožíšek který by mě v noci zahříval!! Mikešátko se přijde přimazlit jenom večer a po ránu, ale spinkat se mnou nechce...
Borískův nástupce (2005-11-14 13:04:45, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Ahoj kočkomilky, tak s radostí můžu oznámit, že od všerejška jsem se stala hrdou, šťastnou majitelkou šestiměsíčního nekastrovaného stříbrnošedého mourovaného kocourka, který má jméno Garfield. Už toto jméno měl a protože na něj slyší tak jsem mu ho nechala, i když si na něj zbytek rodiny musí zvykat a mají potíže s vyslovováním. Táta z něj udělal Karfiola, chudáček Garfield. Hned jak jsme přišli domů tak se usalašil v mojí postýlce, v mém pokoji a nehne se odtamtud ani na krok. Je to neskutečný mazel. Dokonce když stojím a chci si pohladit tak vyskakuje a staví se na zadní tlapky a strká mi hlavičku do dlaně abych ho mohla důkladněji pohladit. Na rozdíl od Borsika baští naprosto všechno. Paní z útulku mi řekla, že zbožňuje i Aktivii no ale nevím jestli to je pro něj zrovna to pravé ořechové. Zatím má trošičku rýmu, tak ho držím hezky v teplíčku pod dekou. Jsem moc ráda, že jsem se rozhodla pro nového čičounka. Zase mám na noc kolem sebe hřejivé tlapky a vyskakující kočičí zlato pod nohama. Nedokážu si představit život bez čičáka. Kdo jednou podlehne jejich kouzlu, už se z toho kouzla nevymaní a ani nechce. Souhlasíte se mnou?
Jooooo !!! (2005-11-14 13:55:08, MílaD) Odpovědět
MOc Vám gratuluji k novému kočičímu zlatu a moc Vám držím palečky a prostě je to super,... Udělala jste tu nejbáječnější věc co jste mohla udělat. Jednak pro Vašeho Gárlfíeldka nový domov a jednak a to mi věřte vám ty slzy ze ztráty Boríska osuší, a bolavé srdíčko pofouká. Sama jsme si prošla stejnou zkušeností se ztrátou v červenci a dneska mám doma Bellinku a Pusinku (oranžovku - alias Gárlfíeldeka. Byli jsme také včera na výstavě jen se podívat a zrovna jsem viděla jak si berete Gárlfílda domů, ještě jsme si říkali že není oranžovej :-) Tak moc držím palce a buďte spolu mooooc šťastný. A jestli souhlasím a jestli máte pravdu ?? Na 1000% ano !!!
Pozdrav od Garfieldka (2005-11-23 13:04:38, Lucie Vuchtrlová) Odpovědět
Mňam, zdravím všechny příznivce koček a především ty, které držely palečky mému předchůdci Borískovi. U mojí nové paničky Lucinky se mám dobře. Mám jenom problém se starší kočkou, která je na mě zlá, syčí a prská na mě. Panička mě zatím drží v izolaci, protože hned jak mě přivedla do nového domova jsem onemocněl a panička nechce, abych nakazil i tu protivnou kočku Nellinku od vedle. Měl jsem rýmu, teklo mi z očíček, drbal jsem se se jak neštěstí. Panička mě hrubiánka zavřela do přepravky a já se vylekal, že mě už nechce. Naštěstí mě jenom vzala k hodnému panu doktorovi, který mi dal spousty medicín. Paničku nezlobím a poctivě papám prášky a nechám si i vykapat očíčka a ouška. Paničce dělám jen a jen radost, protože jsem ten největší mazel na světě a o pohlazení si říkám i svým ječením, protože jsem ještě malý a pořádně mňoukat zatím neumím. Ale já se to naučím. A největší radost má moje panička z toho, že baštím. Mám rád granulky, paštičky, tvaroh ze žloudkem a tavené sýry. Mňam, mňau. Z toho škrábání pozdravu mě už rozbolela pacička a tak se jdu stulit k paničce do klubíčka a dám si šlofíčka. Pac a pusu posílá Garfieldek
neco podobneho (2006-06-10 14:38:02, KacenkaNL) Odpovědět
ahojky, ziju v Holandsku a mame taky podobne trapeni s kocourem. Kdyz mu byl rok, byl kastrovan. Vsechno bylo ok. Mame jeste dalsi 2 kocky a 2 kocoury, vsichni jsou na C/D krmivu od Hills. Po 3 letech nas kocour nemohl curat, prisli jsme k doktorovi za minutu 12!! Jinak by mu praskl mocak. Zjistili, ze ma krystaly a ty ucpaly mocovou trubici a proto nemuze curat. Doktor se pokousel pruchod prostouchnout, ale marne, trubice byla na konci velice zuzena, pristoupil tedy k operaci-odstraneni celeho penisu. Nasledovaly antibiotika, tisidla bolesti atd a Gismo byl brzo ok. Loni to opet zacalo, vic jak 50x za den na kocici wc, olizovani genitalii, hlasite knoukani. Zavezli jsme tedy kocoura na veterinu a zjistili mu mocovy kamen. Nasledovala operace, dieta(nejdriv S/D a pozdeji opet C/D od Hill's) a cekalo se na vysledky rozboru kamene. Vysledek= kocour nemuze C/D, protoze se mu z nej delaji kameny. Ale tohle krmeni je urceno k DIETE PROTI MOCOVYM KAMENUM. Letos zacal kolotoc znova, kocour je 150x na wc, mnouka, olizuje se... vysledek vysetreni? Kocour ma tentokrat 3 kameny!! A navic-tohle je posledni operace. Jelikoz mocovy mechyr je uz tak malej po tech operacich, zeuz by proste dasli operace nebyla mozna. Ted cekame na vysledky z laborky. Nejhorsi je, ze uz pomalu balime, protoze za 14 dni musime do Cech na operaci kolena naseho psa. Co je nejvic k smichu, operace pro psa tu stoji 450 euro, v Cechach v prepoctu jen 30 euro. Je mi tak lito, ze CZ je 1000 km daleko a ze nemuzem nechat kocoura osetrit tam. Bohuzel nas Gismo nema pojisteni jako nase ostatni kockya tak nas operace uz bez mala staly 2,5 tis euro (bezmala 72 tisicKC!!!)Nekdo si rekne, ze jsme blazni, ale pro nas Gismo hodne znamena a proto holt budeme platit a platit a platit. Ted cekame na vysledky z laborky a pak se uvidi. Az budem v CZ, kocky nam bude krmit kamarad, ale Gisma dame asi do pensionu, protoze bude na specialni dieate a musi jist oddelene od ostatnich kocek a to doma neni mozne. Takze nas hotylek taky vyjde asi pekne draho. Hlavne aby uz byl jednou pro vzdy nas kocour ok.
Kameny (2006-06-10 16:00:22, Lu) Odpovědět
Močových kamenů jsou dva druhy - struvity a oxalátové kameny - a každé vznikají v prostředí s jiným pH - struvity v zásaditém a oxaláty v kyselém. Může se bohužel stát, že při nasazení diety na jeden problém se vyvolá problém opačný, tedy že krmivo např. na zamezení tvorby struvitů vyvolá tvorbu oxalátů a naopak. To se asi stalo u vašeho kocourka. Jinak vám držím palce, aby se uzdravil.
Jen tak dál! (2006-10-26 18:22:34, Kamila) Odpovědět
Je vidět, že je spousta opravdových zvířecích "opatrovníků", kteří své miláčky opravdu milují a věnují se jim, tak jak si zaslouží. Láska a spokojenost našich zvířátek je tou nejhezčí odměnou. A i já jsem velmi bohatá :), v našich 2 dospělých kocourcích, 1 kočičce a 2 koťátkách mám momentálně přes 15 kilo zlata či stříbra, ale hlavně báječné kamarády a skvělé společníky.
kočičí močové cesty (2006-11-03 12:51:01, zdenka) Odpovědět
co teda vlastně kocourovi dávat do stravy, jako prevenci tvorby močových kamenů ? v čekárně na veterině mne po 2 hodinách čekání (vybírali barvy obojků pro pejsky) řekli: ten je na umření...dík za radu
Prevencia (2006-11-03 12:56:06, AndreaO) Odpovědět
Prevencia je jedine kvalitna strava (kvalitne granulky urcene pre jeho vek a maso - nie hypermarketove konzervy), dostatok pohybu, zamedzene obezite, dostatocny prijem tekutin.
Neexistuje nic, co sa pridava do stravy ako prevencia proti kamenom, pretoze to, co znizi tvorbu jedneho druhu, zvysi tvorbu ineho.
A co Vasmu kocurikovi vlastne diagnostikovali? Lebo ak to bola len veta, ten je na umretie, vymente veta...
Prevence (2009-11-06 10:59:37, Nadikhindo) Odpovědět
Taky nechat udělat pořádné bakteriologické vyšetření moči. Bakterie často mění pH tak nějak v nepřízeň kočky. Náš kocour se trápí se struvity a nakonec mu našli Ureaplasmata, což se u nás skoro nikde nehledá a neřeší, snad jen v Brně v Sevaronu. Měl v moči i hemolytické E. coli. I Mykoplasmata apod. můžou způsobit tyhle problémy. A naší staré kočičce, která se taky trápí se struvity, teď v moči našli Enterococcus, ale zatím se neví, jestli to nebyla jen kontaminace, bude se opakovat, fakt je, že ona trubka vůbec nechce pít. Dokud nejsou opravdu tristní problémy, nechci je trápit cystocentézou (odběr z močáku jehlou přes břišní stěnu, nejsterilnější odběr).
Od jedné zkušené kočkodámy jsem dostala radu - podávat struviťákům Lipovitan, čtvrtku denně, obsahuje také methionin a má s ním lepší zkušenost než s Čuropetem. Docela to oceňuju, protože čurologická dieta u nás není brána jako jídlo, kocour by radši umřel hlady, než aby se toho dotknul (zvláštní, po ledvinové, kterou nemá předepsanou, by se utloukl).
určitě (2006-11-03 13:00:58, mumu) Odpovědět
Andrea má pravdu,vyměňte veterináře a to hned,dokud není pozdě.Zkuste tam třeba nejdřív zavolat a už podle hlasu poznáte,jakou má snahu pomoci a poradit.
držím palečky (2009-01-29 16:08:24, Madelka) Odpovědět
Zazivame neco podobneho s nasi Micinkou, i kdyz se nejedna o ucpavani, ale o zazivani. Mimochodem, jako by si s Vasim kocisem z oka vypadli. Je to nalezenec, nekdo ji vyhodil jako dvoumesicni kote u naseho domu a od te doby ji mame...od malicka stona, neni mesic, co nejsme alespon parkrat na veterine a stalo nas to vsechny uz hodne, at uz po financni a co vic po psychicke strance. Ale Micince uz bude letos trinact let, takze myslim, ze nase valceni neni neuspesne =) takze drzim palecky, aby se Vam to spolecne podarilo prekonat. A preju si, aby bylo vic takovych bojovniku, jako jste vy! Madelka
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
|
|