|
|
Komentáře k článku
|
Článek:
Mýty a povery II.
Další várka rozšířených mýtů a pověr spojených s kočkami. Na štěstí pro kočkomilné lidi na nich není ani zbla pravdy...
( | poslal: Kamil Krnáč | 01.11. 2005 | čteno: 28177x | komentářů: 14 )
|
Komentáře: kastrace (2008-11-02 10:43:27, david) Odpovědět
neda mi to,musim si rejpnout...nejsem zastance ani jednoho tabora,i kdyz se spis klonim k nekastraci kdyz to jde.viz moje dve cici ted..nerikam,dyz to na ne prijde clovek se fakt nevyspi..ale i tak..nerikam ze kastrace zabiji dusi..ale ty duvody co se zminujou typu je pritulnejsi,mazlivejsi a pod. mi fakt prijdou nechutny..to uz si muzete namixovat kocku na miru v nejakej laboratori ne???vzdycky si rikam jak by bylo vam,dyby vas nekdo vykastroval..taky byste byli klidnejsi:)ale uz to svym zpusobem nebudete vy..neco jinyho je pak kdyz neni jina cesta,dyz sou ciciny premnozeny,nebo tak,to pak chapu..no omlouvam se,trosku sem se rozjel:)jenom se mi fakt nelibil ten styl vysvetleni proc je kastrace dobra:)
Takové vysvětlení (2008-11-02 12:06:35, Lucie) Odpovědět
se používá mimo jiné i proto, že hlupáci na nic jiného ani neslyší. Že se tím zabraňuje rození nechtěných koťat, je nezajímá. Proč taky, řešení je jednoduché, šup s nimi do kýblu s vodou nebo prásknout o zeď. A kdyby se to snad někomu zdálo drsné, tak je tady přirozené řešení, nechat je být a nestarat se o ně, nemoci a hlad to vyřeší a za pár měsíců tu přece bude další várka roztomilých koťat.
Ale na tu přítulnost a mazlivost se přece jen někdo může chytit a časem mu třeba dojdou i jiné souvislosti.
A MMCH, Davide, vy se ženou, se kterou máte sexuální styky, oplodnění neřešíte? Ona po každém úspěšném styku rodí děti? Nebo se přece jen i přes váš nesouhlas uchylujete k nějaké formě antikoncepce?
LUCKO (2008-11-02 12:26:30, david) Odpovědět
to je presne to co sem tim chtel rict..pokud je to nezbytny tak kastrovat asi jo,ale ne kastrovat jenom pro to aby sme si to ulehcili mi jako lidi..
a k tej antikoncepci..no budes se divit ale v drtivej vetsine mych byvalych sme to resili prirodni cestou:)takze zadny hormony ani podobny ... nechci bejt sprostej:)ale to je zas o tom ze lidi se domluvej...promin,nechci tu bejt dalsi kdo se hada:)jenom mi ten clanek o kastraci proste trosku rozproudil..:)nic ve zlym...tomuhle webu sem celkem vdecnej za to ze sem se rozhoupal pro druhy kote..
Davide, v článku se nepíše (2008-11-02 12:55:33, Naďa) Odpovědět
o jedné velice podstatné věci, tj. o tom, že říje bez oplodnění kočce velice škodí zdravotně. S každou říjí stoupá riziko rakoviny mléčné žlázy, rakoviny dělohy, kočky mívají cysty, záněty dělohy. Vy si asi myslíte, že je v zájmu kočky, když její říje vydržíte, ale opak je pravdou. Mně se také moc nechtělo naši kočku kastrovat. Je to sibiřka (něva), kdysi měla koťata a byla výborná matka, prostě mi to připadalo moc definitivní, ještě jsem chtěla s kastrací nějaký čas počkat. Jenže Sašena onemocněla. Měla těžký zánět dělohy bez jakýchkoliv příznaků, ničeho jsme si nevšimli. Pak děloha praskla a hnis vytekl na pobřišnici. Kočku zachránila okamžitá a drahá operace. Trpěla mnohem víc, než by trpěla při normální kastraci. Kdybych ji nechala včas vykastrovat, mohla jsem ji toho ušetřit...
tak (2008-11-02 16:23:35, david) Odpovědět
o tom sem nevedel..diky za info,neco si o tom jeste zjistim..ale vzhledem k tomu ze mi kastraci nejak vzlast nedoporucovala ani veterinarka tak doufam ze to riziko nebude tak veliky..tak jeste jednou dik za info
Zkuste se zeptat i jiných veterinářů, (2008-11-02 16:44:16, Naďa) Odpovědět
uvidíte, jak se názory na leccos - nejen na kastraci - můžou lišit. Ale s tím, aby v dnešní době veterinářka nedoporučovala kastraci kočky, jsem se ještě nikdy nesetkala. Docela by mne zajímaly její důvody.
"k tej antikoncepci" (2008-11-03 08:43:16, Karin) Odpovědět
Davide, člověk má možnost si vybrat, kočka ne. Vzhledem k tomu, že u kočky dochází k ovulaci těsně po kopulaci, je úspěšnost zabřeznutí takřka 100 %. Takže bohužel neexistuje žádná přírodní cesta, jak zamezit přemnožování koček. Kastrace je nejspolehlivější a také překvapivě nejšetrnější; hormonální antikoncepce představuje u kočky vážné zdravotní riziko.
Souhlasim (2008-11-03 08:51:10, Zuzana F.) Odpovědět
Souhlasim s Karin a pridavam clanek o rizikach hormonalni antikoncepce u kocek, ktery zde vysel 26.9.2008: Medikamentózne potlačenie ruje u mačiek. Jeho autorkou je veterinar - MVDr. Judita Skladaná.
Antikoncepce (2010-05-10 13:50:16, Lenka) Odpovědět
A antikoncenpí u koček mám bohužel smutnou zkušenost. Měli jsme kočičku, u které nám nedoporučovali kastraci, protože by se kvůli chronickému oněmocnění dýchycích nemusela z narkózy probudit. Jelikož bydlíme na vesnici a kočička byla venkovní, nechali jsme jí píchnout antikoncepční injekci, aniž bychom věděli o vysokém riziku. Zhruba do měsíce se kočičce začaly dělat nádory na cecíkách. Začaly jako malé bulky a konečném stádiu měla už na každém cecíku boule od velikosti pinpongového míčku po velikost tenisového míčku, které vyhřezávaly z kůže a krvácely. Risknuli jsme opraci, ale z narkózy se už neprobudila, protože oprace byla velice dlouhá. Krátkou narkózu při kastraci by možná byla přežila:-(
kastrace (2010-11-03 09:34:32, ana) Odpovědět
napisal si to to dobre ,len ci to ten David pochopi stym primitivnym rozumom :)
kastrace (2010-11-03 09:32:00, ana) Odpovědět
rozmyslaj co hovoris bola by som zvedava dokedy by si to tak nechal sa rozmnozovat !!!alebo co budes ich topit vo vode a pod.? ako ti magori primitivny co riesia taketo veci namiesto toho ,aby dali macku sterilizovat?
:) (2009-04-23 14:04:50, nico) Odpovědět
moc se mi líbí, jak je to napsané :)) tohle bych dala povinně všem lidem přečíst.
kastracia (2010-11-03 09:27:22, ana) Odpovědět
Svoje macky som dala kastrovat a nevidim ziadny rozdiel ,zeby macka tym trpela ..Ludia su tymto nezodpovedni ,ked nechavaju sa macky rozmnozovat a potom ich utopia ,zabiju atd .Macka kastraciou nestraca nic !! Tie drby ,ze musi mat macence su zastarale a primitivne !!! treba sa uz konecne zobudit ...a usetrit zivot dalsich maciatok .Chcela by som vidiet toho magora co si retazovo bude nechavat macence a tie budu mat dalsie macence atd.to sa proste neda !!! kto logicky uvazuje ,tak pokial nechce mat macaciu farmu...da to kastrovat !!!
Barevná legenda komentářů:
maximálně 2 dny staré, maximálně týden staré a starší;aktuálně vybraný komentář
|
|
|